Loading...
ماده 23 لایحه برنامه ششم توسعه
به منظور تعالی و مقاوم سازی فرهنگی و بسترسازی فرهنگی و دستیابی به آرمان های سند چشم انداز مبنی بر تحقق توسعه متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی به حفظ و ارتقا ارزش های اسلامی. ملی و انقلابی. آزادی های مشروع و مردمسالاری دینی. اصول و فضائل اخلاقی. کرامت و حقوق انسانی. هویت و انسجام ملی. و همچنین حمایت از تولیدات و محصولات فرهنگی. مذهبی و هنری فاخر. صنایع دستی و میراث فرهنگی ناملموس و تقویت ظرفیت آن در تعاملات بین المللی و نیز ارتقاء جایگاه و منزلت اصحاب فرهنگ و نخبگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر کشور. اقدامات زیر در طول سال های برنامه ششم توسعه انجام می شود.
1-وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است نسبت به تسهیل فرایندهای صدور مجوز و بازنگری و کاهش ضوابط و مقررات محدود کننده تولید و نشر آثار فرهنگی و هنری اقدام نماید. قوه قضائیه و نیروی انتظامی مکلفند امنیت لازم را برای تولید و نشر آثار و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری دارای مجوز فراهم نماید و نسبت به جبران خسارت وارده ناشی از ممانعت. تحریک و یا اخلال در تولید و نشر این اثار اقدم کنند.
2-وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. سازمان صدا و سیما و سایر دستگاه های ذیربط مکلفند فهرست صدور مجوزها و تصدی های فرهنگی و هنری قابل واگذاری به بخش خصوصی و تعاونی و سازمان های مردم نهاد را که تا پایان سال اول تعیین می شود در طول سال های برنامه ششم توسعه واگذار نمایند.
آئین نامه این بند شامل شیوه تعیین فهرست مذکور و نحوه واگذاری و فروش با پیشنهاد سازمان و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما به تصویب هیات وزیران می رسد.
3-سهم و نحوه پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی. طبق آئین نامه ای که توسط سازمان وزارت ورزش و جوانان تهیه و تا پایان سال اول برنامه به تصویب هیات وزیران می رسد تعیین می شود.
سیر تحول ماده 23 لایحه برنامه ششم توسعه