Loading...
ماده 10 لایحه برنامه ششم توسعه
در راستای اصلاح نظام اداری. موضوع صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تاکید بر تحول اساسی در ساختارها'. منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه های موازی و غیر ضرور و هزینه های زاید ضروری است اقدامات ذیل انجام و اهداف تعیین شده محقق گردد.
1- کاهش حجم. اندازه و ساختار مجموع دستگاه های اجرایی در طول برنامه. حداقل به میزان 15 درصد نسبت به وضع موجود از طریق واگذاری واحدهای عملیاتی. خرید خدمات و مشارکت با بخش های غیر دولتی. حذف واحدهای غیر ضرور. کاهش سطوح مدیریت. کاهش پست های سازمانی. انحلال و ادغام سازمان ها و موسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاه های اجرایی به شهرداری ها و دهیاری ها با تصویب شورای عالی اداری.
2- هرگونه به کارگیری و یا تبدیل وضعیت استخدامی نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی ممنوع است و موارد ضروری صرفا به تریبی خواهد بود ه به پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می رسد.
3- به کارگیری افراد در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا ساعتی برای اجرای وظایف پست های سازمانی. فقط در سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز است تمدید قراردادهای قبلی بلامانع است.
4- به دولت اجازه داده می شود در اجرای اصلاح ساختار دولت و کاهش حجم و اندازه دستگاه های اجرایی. با پیشنهاد سازمان و تصویب شورای عالی اداری. نسبت به ادغام. انحلال و جا به جایی سازمان های تابعه و وابسته وزارتخانه ها و سازمان ها اقدام کند.
5- به دولت اجازه داده می شود در حدود اعتبارات هزینه ای سالانه نسبت به تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولین و غیر مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کند و براساس پیشنهاد سازمان برای ایجاد تناسب در حقوق و مزایای کارمندان دستگاه های اجرایی و حقوق و مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری. نسبت به وضع مقررات لازم و افزایش جداول فصل دهم این قانون تا میزان 50% اقدام نماید.
سیر تحول ماده 10 لایحه برنامه ششم توسعه