Loading...
ماده 18 قانون اجرای سیاست های اصل 44
جهت تسهیل امر واگذاری بنگاههای مشمول واگذاری. از زمان تصویب فهرست بنگاهها توسط هیات واگذاری اقدامات زیر انجام میشود:
1 کلیه حقوق مرتبط با اعمال مالکیت بنگاهها به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل میشود.
2 از زمان تصویب واگذاری. هرگونه نقل و انتقال اموال و داراییهای ثابت بنگاه بدون مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی محسوب و قابل پیگرد قانونی است.
3 به هیات واگذاری اجازه داده میشود در اساسنامه و مقررات حاکم بر شرکتهای قابل واگذاری به بخش غیردولتی(صرفا در مدت یکسال و قابل تمدید تا دوسال) در قالب قانون تجارت در جهت تسهیل در واگذاری و اداره شرکتها. اصلاحات لازم را انجام دهد. در دوره زمانی مذکور این شرکتها مشمول مقررات حاکم بر شرکتهای دولتی نیستند.
4 وزارت امور اقتصادی و دارایی ملزم است کلیه شرایط لازم را برای عرضه در بورس اوراق بهادار برای بنگاههای مشمول بند " الف" ماده (20) این قانون فراهم نماید.
5 در اجراء این قانون وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است آن دسته از طرحها و تصدیهای اقتصادی و زیربنایی دولتی قابل واگذاری را که به صورت شرکت مستقل اداره نمیشوند و یا در قالب غیرشرکتی اداره میشوند و به نحو موجود قابل واگذاری نمیباشند و صرفا به منظور واگذاری. ابتدا تبدیل به شخص حقوقی مناسب نموده و سپس نسبت به واگذاری آنها ظرف یک سال از زمان تبدیل و با رعایت تبصرههای "2" و "3" بند" الف" ماده (3) این قانون اقدام نماید. این حکم تا پایان سال 1392 معتبر است.
تبصره وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت امر واگذاری بنگاهها میتواند از خدمات حقوقی و فنی اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و یا غیردولتی حسب مورد استفاده کند.
شماره تاریخ موضوع
18560/200 1390/08/08 برخی از احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1390 کل کشور
شماره تاریخ موضوع
39980/47/2/91/ه 1391/03/04 موضوع اصلاح اساسنامه شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل موضوع ماده (27) قانون الحاق
سیر تحول ماده 18 قانون اجرای سیاست های اصل 44