Loading...
ماده 119 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح
هر نظامی وجوه یا مطالبات یا حواله ها یا اسناد و اشیاء و لوازم یا سایر اموال را که بر حسب وظیفه به او سپرده شده به نفع خود یا دیگری برداشت یا تصاحب نماید. مختلس محسوب و علاوه بر رد وجه یا مال مورد اختلاس حسب مورد به مجازات زیر محکوم می شود:
الف - هر گاه میزان اختلاس از حیث وجه یا بها مال مورد اختلاس تا یک میلیون (1000000) ریال باشد به حبس از یک تا پنج سال و جزای نقدی معادل دو برابر وجه یا بها مال مورد اختلاس و تنزیل یک درجه یا رتبه.
ب - هرگاه میزان اختلاس از حیث وجه یا بها مال مورد اختلاس بیش از یک میلیون (1000000) ریال تا ده میلیون (10000000) ریال باشد به حبس از دو تا ده سال و جزای نقدی معادل دو برابر وجه یا بها مال مورد اختلاس و تنزیل دو درجه یا رتبه.
ج - هرگاه میزان اختلاس از حیث وجه یا بها مال مورد اختلاس بیش از ده میلیون (10000000) ریال باشد. به حبس از سه تا پانزده سال و جزای نقدی معادل دو برابر وجه یا بها مال مورد اختلاس و اخراج از نیروهای مسلح.
تبصره 1 - چنانچه عمل اختلاس توام با جعل سند و نظایر آن باشد. مرتکب به مجازات هر دو جرم محکوم می شود.
تبصره 2 - هر کس با علم به اینکه اموال مورد اختلاس فوق الذکر به نیروهای مسلح تعلق دارد آن را خریداری یا در تضییع آن مساعدت نماید علاوه بر استرداد اموال یا حسب مورد مثل یا قیمت آنها به حبس از یک تا پنج سال محکوم می شود.
سیر تحول ماده 119 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح