Loading...
ماده 1 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران وبیمه گری
مواد 28 و 35 قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمهگری مصوب سیام خرداد ماه 1350 به شرح زیر اصلاح میشود:
الف - ماده 28 - بیمه مرکزی ایران مجاز خواهد بود که موجودیهای نقدی خود را به صورت حساب جاری و یا سپرده نزد بانک بیمه ایراننگاهداری نماید. یا بر اساس بودجه مصوب از محل سرمایه و ذخایر و اندوختههای خود و صندوق تامین خسارتهای بدنی تا مبلغ یکصد میلیون ریالدر هر سال با تصویب هیات عامل و مازاد بر آن با تصویب مجمع عمومی به هر نوع عملیات دیگر از جمله خرید سهام و مشارکت در بانکها و شرکتهایدیگر با حق فروش و انتقال آنها که برای توسعه و پیشرفت وظایف بیمه مرکزی ضروری یا مفید باشد مبادرت نماید.
ب - ماده 35 - واگذاری سهام موسسات بیمه ایرانی غیر دولتی به اشخاص حقیقی یا حقوقی تبعه خارج تا بیست درصد با موافقت بیمه مرکزیایران مجاز است و بیش از آن موکول به پیشنهاد بیمه مرکزی ایران و تایید شورای عالی بیمه و تصویب هیات وزیران خواهد بود. در مورد اخیر انتقالسود سهام سهامداران خارجی در هر سال نباید از دوازده درصد مجموع سرمایه پرداخت شده و سود انتقالنیافته سالهای قبل تجاوز نماید.
تبصره - انتقال سهام موسسات بیمه ایرانی به دولتهای خارجی یا انتقال بیش از چهل و نه درصد سهام آنها به اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجیمطلقا ممنوع است انتقال سهام بین سهامداران اتباع خارجی باید با موافقت قبلی بیمه مرکزی ایران صورت گیرد.
سیر تحول ماده 1 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران وبیمه گری