Loading...
ماده 9 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان
وزارت مسکن و شهرسازی. بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند حداقل ده درصد (10 درصد) از واحدهای مسکونی احداثی استیجاری و ارزان قیمت خود را به معلولان نیازمند فاقد مسکن اختصاص داده و با معرفی سازمان بهزیستی کشور در اختیار آنان قرار دهند.
تبصره 1 - سیستم بانکی کشور مکلف است. تسهیلات اعتباری یارانه دار موردنیاز احداث و خرید مسکن معلولان را تامین و به معلولان یا تعاونی های آنها و یا موسسات خیریه ای که برای معلولان. مسکن احداث می نمایند پرداخت کند.
تبصره 2 - سازمان ملی زمین و مسکن موظف است زمین مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی افراد معلول فاقد مسکن را به نرخ کارشناسی تهیه و در اختیار افراد مذکور و یا تعاونی ها و موسسات خیریه ای که برای آنان مسکن احداث می نمایند قرار دهد.
تبصره 3 - معلولان از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی. آماده سازی زمین و عوارض نوسازی معاف می گردند.
تبصره 4 - سازمان بهزیستی کشور موظف است در قالب اعتبارات مصوب خود در قوانین بودجه سالانه و کمکهای یارانه ای اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به احداث واحدهای مسکونی برای معلولان و مددجویان اقدام و مالکیت یا بهره برداری آنها را مطابق آیین نامه ای که سازمان بهزیستی کشور با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد به معلولان و مددجویان واجد شرایط واگذار نماید.
شماره تاریخ موضوع
17505/ 210 1387/02/30 ابلاغ ماده 4 آیین نامه اجرایی تبصره 4 ماده 9 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان
شماره تاریخ موضوع
715/ت34870ک 1387/01/10 ابلاغ ماده 4 آیین نامه اجرایی تبصره 4 ماده 9 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان
سیر تحول ماده 9 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان