Loading...
ماده 12 قانون اصلاح قانون نظام صنفی
تبصره های (1) و (3) ماده (22) قانون به شرح زیر اصلاح و یک فراز ذیل تبصره (4) ماده مذکور و یک تبصره به عنوان تبصره (6) به آن الحاق می شود:

تبصره1 - مدت مسوولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها از تاریخ انتخاب چهار سال تمام است. اعضای هیات مدیره با رای مخفی و مستقیم اعضای اتحادیه انتخاب می شوند. اعضای مذکور نمی توانند بیش از دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه عضویت داشته باشند.

تبصره3 - انتخابات اتحادیه ها در دور اول با حضور حداقل یک سوم اعضاء و در صورت عدم دستیابی به حد نصاب مذکور. در دور دوم با حضور حداقل یک چهارم اعضاء رسمیت می یابد.

متن الحاقی به ذیل تبصره (4) - اعضای مستعفی هیات مدیره درصورتی که به تشخیص کمیسیون نظارت. به منظور اخلال در انتخابات استعفاء داده باشند و اعضای معزول از آن هیات. نمی توانند برای اولین انتخابات بعدی هیات مدیره اتحادیه داوطلب شوند.

تبصره6 - داوطلب شدن کارکنان اتحادیه ها. اتاق اصناف شهرستان و ایران و دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری در انتخابات هیات مدیره اتحادیه های صنفی منوط به استعفای آنان از شغل قبلی خود پیش از ثبت نام درانتخابات است. اعلام رسمی پذیرش استعفای کارکنان موضوع این ماده پیش از شروع به کار در هیات مدیره اتحادیه الزامی است.
سیر تحول ماده 12 قانون اصلاح قانون نظام صنفی