Loading...
ماده 54 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی
مرجع تحویل گیرنده موظف است در پایان هر هفته گمرک را با تسلیم گزارشی در دو نسخه طبق فرم (برگه) تعیین شده از طرف گمرک ایران از مقدار و نوع کالایی که مدت توقف مجاز آنها سپری گردیده است. مطلع نماید. مسئول گمرک گزارش دریافتی را برای ثبت و اقدام به متصدی نگهداری حساب کالای متروک ارجاع می نماید. متصدی مذکور موضوع متروک شدن کالا را به صاحب کالا و آورنده آن ابلاغ خواهد نمود تا چنانچه صاحب کالا ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ نسبت به ترخیص کالا اقدام ننماید. مراحل بعدی انجام شود.
تبصره1 - هرگاه در مدت یک هفته. توقف هیچ کالایی از مدت مجاز تجاوز نکرده باشد. گزارش منفی باید ارائه گردد.
تبصره2 - تعیین مدت توقف کالا و تمدید آن در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی براساس ضوابط قانونی مناطق مذکور در اختیار سازمانهای مسئول آن مناطق می باشد و پس از انقضای مهلت های یاد شده. مراتب با اعلام فهرست به گمرک مربوط. مشمول مفاد حکم مقرر در تبصره (4) ماده (24) قانون می باشد.
تبصره3 - کالای اظهار شده به گمرک در طول مدت انجام تشریفات گمرکی. مشمول ماده (24) قانون و تبصره های (1) و (2) آن می باشد.
تبصره4 - سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موظف است ظرف یک هفته پس از انجام تشریفات مذکور در ماده (37) قانون. نسبت به انتقال کالای متروک به انبارهای خود اقدام نماید.
سیر تحول ماده 54 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی