Loading...
ماده 40 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی
در صورتی که فهرست کل بار (مانیفست) و اظهارنامه اجمالی به جهات موجهی اصلاح شده باشد. در صورتی مورد قبول خواهد بود که تسلیم کننده هر یک از بخش های اصلاح شده را با ذکر موارد اصلاح. امضا کرده باشد. در غیر این صورت اجازه تخلیه محموله ها داده نخواهد شد. در صورت نیاز به ارائه بارنامه ها به هنگام تسلیم اظهارنامه اجمالی. نسخه تصدیق شده بارنامه توسط شرکت حمل و نقل قابل قبول است.
تبصره1 - اصلاح فهرست کل بار (مانیفست) در ارتباط با نام گیرنده وقتی قابل قبول است که حداکثر تا سه روز اداری پس از تخلیه کالا به گمرک ارائه و مستند به دستور از مبدا بوده و نسخه های اصلی بارنامه در اختیار دستور دهنده باشد.
تبصره2 - در صورتی که فهرست کل بار (مانیفست) امضا شده (موضوع ماده (18) قانون) اطلاعات موضوع اظهارنامه اجمالی را داشته باشد. به جای اظهارنامه اجمالی پذیرفته می شود. ولی برای کالاهای خطرناک باید اظهارنامه اجمالی جداگانه تسلیم شود.
تبصره3 - در مواردی که کانتینر مشترک چند محموله ای (lcl) باشد و از طرف نماینده شرکت حمل و نقل به عنوان کانتینر یک محموله ای (fcl) به نام یک فورواردر اظهارنامه اجمالی اظهار شده باشد در صورت درخواست و ارائه اسناد حاکی از مشترک بودن کانتینر توسط فورواردر مربوط. مشمول تبصره ماده (21) قانون می گردد.
تبصره4 - در مواردی که چند خط کشتیرانی از فضای یک کشتی هم زمان استفاده و بارنامه خود را صادر کرده اند. تسلیم اظهارنامه اجمالی توسط هر یک از نمایندگان خطوط یاد شده پذیرفته می شود.
سیر تحول ماده 40 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی