Loading...
ماده 62 قانون تجارت الکترونیکی
حق تکثیر. اجراء و توزیع (عرضه و نشر) آثار تحت حمایت قانونحمایت حقوق مولفان. مصنفان و هنرمندان مصوب 1348. 9. 3 و قانون ترجمه و تکثیرکتب و نشریات و آثار صوتی مصوب 1352. 9. 26 و قانون حمایت از حقوقپدیدآورندگان نرمافزارهای رایانهای مصوب 1379. 10. 4. به صورت "داده پیام" منحصرادراختیار مولف است. کلیه آثار و تالیفاتی که در قالب "دادهپیام" میباشند. از جملهاطلاعات. نرمافزارها و برنامههای رایانهای. ابزار و روشهای رایانهای و پایگاههای داده وهمچنین حمایت از حقوق مالکیتهای فکری در بستر مبادلات الکترونیکی شامل حقاختراع. حق طراحی. حق مولف. حقوق مرتبط با حق مولف. حمایت از پایگاههای داده. حمایت از نقشه مدارهای یکپارچه قطعات الکترونیکی (integrated circuits & chips) وحمایت از اسرار تجاری. مشمول قوانین مذکور در این ماده و قانون ثبت علائم واختراعات مصوب 1310. 4. 1 و آئیننامه اصلاحی اجرای قانون ثبت علائم تجارتی واختراعات مصوب 1337. 4. 14 خواهد بود. منوط بر آن که امور مذکور در آن دو قانونموافق مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد.
تبصره 1 - حقوق مرتبط با مالکیت ادبی و هنری (related rights) که پیش از اینبهعنوان حقوق جانبی مالکیت ادبی و هنری (neighboring rights) شناخته میشدندشامل حقوق مادی و معنوی برای عناصر دیگری علاوه بر مولف. از جمله حقوقهنرمندان مجری آثار. تولیدکنندگان صفحات صوتی و تصویری و سازمانها و موسساتضبط و پخش میباشند که مشمول قوانین مصوب 1348. 9. 3 و 1352. 9. 26 مورداشاره در این ماده میباشند.
تبصره 2 - مدار یکپارچه (integrated circuit) یک جزء الکترونیکی با نقشه ومنطقی خاص است که عملکرد و کارائی آن قابلیت جایگزینی با تعداد بسیار زیادی ازاجزاء الکترونیکی متعارف را داراست. طراحیهای نقشه. جانمائی و منطق این مدارهابراساس قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310. 4. 1 و آئیننامه اصلاحی اجرایقانون ثبت علائم تجارتی و اختراعات مصوب 1337. 4. 14 مورد حمایت میباشد.
سیر تحول ماده 62 قانون تجارت الکترونیکی