Loading...
ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری
دولت مکلف است تا پایان قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی. اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تجمیع کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری و تامین اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.
قانون اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریتسازمان تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی و بیمه های درمانی
ماده واحده - ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و برخی از قوانین و مقررات مربوط به سازمان تامین اجتماعی موضوع ماده مذکور به شرح زیر اصلاح و تعیین تکلیف می گردد:
الف - ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری با الحاق عبارت زیر به انتهای ماده مذکور اصلاح میگردد:
سازمان مذکور زیرمجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و وزیر در برابر مراجع قانونی ذی ربط پاسخگو می باشد.
ب - ترکیب هیات امناء سازمان تامین اجتماعی به شرح زیر تعیین می شود: - 1 شش نفر با پیشنهاد وزیر رفاه و تامین اجتماعی و تصویب شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی.
2 - سه نفر باقیمانده. مطابق جزء (2) بند الف ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی از نمایندگان خدمات گیرندگان.
هیات امناء مذکور. در حکم هیات امناء کلیه صندوقهای تامین اجتماعی و بازنشستگی. بیمه های خدمات درمانی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر خواهد بود.
ج - نصب و عزل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کلیه صندوقها و بیمه های موضوع ذیل بند ب این قانون با پیشنهاد هیات امناء سازمان و تایید و حکم وزیر رفاه و تامین اجتماعی انجام می پذیرد.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی درصورت ضرورت می تواند حداکثر برای مدت شش ماه به منظور انجام وظایف مدیران عامل سازمانها. صندوقها و بیمه های موضوع این بند سرپرست منصوب نماید.
د - سایر مقررات سازمان تامین اجتماعی و همچنین صندوقها و سازمانهای بازنشستگی و بیمه ای و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به قوت خود باقی است.
ه - وزارت رفاه و تامین اجتماعی مکلف است درطول برنامه پنجم. اقدامات قانونی لازم را برای ایجاد وحدت رویه برای کلیه صندوقهای بازنشستگی و بیمه های درمانی به عمل آورد.
و - این قانون از تاریخ ابلاغ. لازم الاجراء می باشد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده درجلسه علنی روز چها ر شنبه مورخ پنجم اسفند ماه یکهزار و سیصد هشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 8/12/88 وبه تایید شورای نگهبان رسید.
شماره تاریخ موضوع
102828/ت47644ه 1391/05/22 اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران
147448/ت37309ه- 1387/08/22 اساسنامه صندوق بازنشستگی کشوری
سیر تحول ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری