Loading...
ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری
امور تصدی های اجتماعی. فرهنگی و خدماتی با رعایت اصول بیست و نهم و سی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از طریق توسعه بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی تعیین صلاحیت شده و بانظارت و حمایت دولت و با استفاده از شیوه های ذیل انجام می گردد:
1 - اعمال حمایت های لازم از بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مجری این وظایف.
2 - خرید خدمات از بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی - مشارکت با بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی از طریق اجاره. واگذاری امکانات و تجهیزات و منابع فیزیکی.
4 - واگذاری مدیریت واحدهای دولتی به بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی با پرداخت تمام و یا بخشی از هزینه سرانه خدمات.
5 - ایجاد و اداره واحدهای دولتی موضوع این ماده توسط دستگاه های اجرائی
تبصره 1 - اگر انجام امور موضوع این ماده به یکی از طرق چهارگانه فوق الذکر (1 لغایت 4) مقدور نباشد ایجاد و اداره واحدهای دولتی وظیفه دولت است.
تبصره 2 - تایید صلاحیت علمی و اخلاقی کلیه افراد موضوع این قانون که به موجب این ماده در بخشهای آموزشی. بهداشتی و فرهنگی اشتغال خواهند داشت مطابق ضوابط فصل ششم این قانون و تایید استانداردهای مربوط و کیفیت و قیمت خدمات نیز مطابق قوانین و مقررات مربوط است.
شماره تاریخ موضوع
31616/ت47426ه- 1391/02/20 آئین نامه اجرایی بندهای (الف) تا (ه) ماده (80) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران
سیر تحول ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری