Loading...
ماده 216 قانون برنامه پنجم توسعه
الف - تخصیص اعتبار. تعهد و پرداخت در اجرای موافقتنامههای متبادله با دستگاههای اجرائی. مشروط به رعایت شرح عملیات و فعالیتهای موضوع موافقتنامه و شروط الزامآوری که به منظور اعمال نظارت بیشتر بر اجرای برنامه و بودجه توسط معاونت درج میشود. خواهد بود. شروط یادشده نباید مغایر قانون باشد.

ب - متناسب با وظایف و اختیارات واگذارشده آن بخش از اعتبارات هزینهای دستگاه که با توجه به واگذاری وظایف. هزینهکرد آن توسط دستگاه موضوعیت ندارد با پیشنهاد معاونت و تصویب هیات وزیران به استانها یا دستگاههای دیگر حسب مورد واگذار میگردد.

ج - به دولت اجازه داده میشود برای پیشآگاهی. پیشگیری. امدادرسانی. بازسازی و نوسازی مناطق آسیبدیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل. زلزله. سرمازدگی. تگرگ. طوفان. پیشروی آب دریا. آفتهای فراگیر محصولات کشاورزی و بیماریهای همهگیر انسانی و دامی. تا معادل دو درصد (2%) از بودجه عمومی هر سال را از محل افزایش تنخواهگردان خزانه تامین و هزینه نماید. تنخواه مذکور حداکثر تا پایان همان سال از محل صرفهجویی در اعتبارات عمومی و یا اصلاح بودجه سالانه تسویه میشود. در هر حال برداشت و هزینه از محل تنخواهگردان خزانه در اجرای قوانین و مقررات منوط بهتایید معاونت است.

د - درمورد آراء حل اختلاف دستگاههای اجرائی که در اجرای اصول یکصد و سی و چهارم (134) و یکصد و سی و نهم (139) قانون اساسی و یا در اجرای قوانین و مقررات مربوط صادر میشود چنانچه به هر دلیل دستگاههای اجرائی ذیربط از اجرای تصمیم مرجع حل اختلاف خودداری نماید معاونت مطابق رای مرجع مذکور. بدون الزام به رعایت محدودیتهای جابهجایی در بودجه تملک دارائیهای سرمایهای و هزینهای. از بودجه سنواتی دستگاه مربوط کسر و به بودجه دستگاه اجرائی ذینفع اضافه و یا با مطالبات تهاتر مینماید.
سیر تحول ماده 216 قانون برنامه پنجم توسعه