Loading...
ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه
دولت موظف است به منظور افزایش کارآمدی و اثربخشی طرحهای تملک دارائیهای سرمایهای با رعایت قانون نحوه اجرای اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی اقدامات زیر را به اجرا درآورد:

الف - نظام فنی و اجرائی مصوب 1385 را با رویکردهای نتیجهگرا و کنترل هر سه عامل هزینه. زمان و کیفیت در اجرای پروژه. تا سال سوم برنامه اصلاح و از سال چهارم به مورد اجرا گذارد.

ب - روشهای اجرائی مناسب از قبیل "تامین منابع مالی. ساخت. بهرهبرداری و واگذاری". "تامین منابع مالی. ساخت و بهرهبرداری". "طرح و ساخت کلید در دست" . "مشارکت بخش عمومی - خصوصی" و یا "ساخت. بهرهبرداری و مالکیت" را با پیشبینی تضمینهای کافی بهکارگیرد.

ج - از ابتدای سال دوم برنامه نظام مدیریت کیفیت و مهندسی ارزش را در طرحهای تملک دارائی سرمایهای بزرگ و متوسط اجرا کند.

د - ساز و کار تامین مالی طرحهای تملک دارائی سرمایهای بزرگ و متوسط از طریق گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی نزد بانکهای داخلی و خارجی همراه با پیشبینی ابزارهای مالی تضمینی را به تدریج به گونهای پیاده کند که در پایان برنامه رابطه تامین منابع مالی و اجرای طرحهای فوق با نوسانات بودجه سالانه کاهش یابد.

ه - - استانداردهای ملی حسابداری و حسابرسی طرحهای تملک دارائی سرمایهای و قیمت تمامشده را که توسط وزارت اموراقتصادی و دارائی تهیه و توسط معاونت تایید و ابلاغ میگردد از ابتدای سال دوم برنامه در طرحهای بزرگ و متوسط پیاده کند.
سیر تحول ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه