Loading...
ماده 19 لایحه برنامه ششم توسعه
1- تولیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در وزارت بهداشت. درمان و آموزش پزشکی متمرکز می شود و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند از خط مشی و سیاست های وزارت بهداشت. درمان و آموزش پزشکی. با تاکید بر خرید خدمات از بخش غیردولتی و تضمین آن و واگذاری امور تصدی گری با رعایت ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری. اختیارات هیات امنا و سطح بندی خدمات تبعیت نمایند.
2- به منظور توسعه کمی و کیفی شبکه اورژانس و ساماندهی و یکپارچه سازی فرماندهی فوریت های پزشکی کشور. سازمان اورژانس کشور به عنوان موسسه دولتی. وابسته به وزارت بهداشت. درمان و آموزش پزشکی از محل منابع. ساختار و نیروی انسانی موجود و بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران ایجاد می شود.
3- فهرست رسمی داورهای ایران توسط شورای بررسی و تدوین داروهای ایران مستقر در سازمان غذا و دارو تدوین می شود. تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده. تخلف محسوب شده و متخلف با توجه به شدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن. حسب مورد به مجازات های مندرج در تبصره 1 ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی مصوب 1383 محکوم می شود. آیین نامه اجرایی نحوه استقرار آن در شش ماه اول برنامه توسط سازمان و وزارت بهداشت. درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
سیر تحول ماده 19 لایحه برنامه ششم توسعه