Loading...
ماده 68 قانون اجرای سیاست های اصل 44
تکالیف و محدودیتهای اعضاء شورای رقابت. هیات تجدیدنظر و کارکنان مرکز ملی رقابت بهشرح زیر است:
1 ممنوعیت شرکت در جلسات و تصمیمگیری در موارد موضوع ماده (91) قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومیو انقلاب در امور مدنی. تصمیماتی که بدون رعایت این بند اتخاذ شود و منجر به تحصیل منافعی مستقیم و یا غیرمستقیم یا معافیت از تکلیفی برای عضو مربوط شود. باطل و فاقد اثر قانونی خواهد بود.
تبصره چنانچه بنا به محدودیت فوق فرد یا افرادی از اعضاء شورای رقابت یا هیات تجدیدنظر از شرکت در جلسات شورا و تصمیمگیری منع شوند. شورای رقابت یا هیات تجدیدنظر از مرجع معرفیکننده عضو مزبور. درخواست معرفی عضو جایگزین را برای رسیدگی به این موضوع میکند.
2 وظیفه حفظ اطلاعات داخلی
اعضاء شورای رقابت. هیات تجدیدنظر و همچنین کارکنان مرکز ملی رقابت و هر شخصی که قبلا در این سمتها مشغول به کار بوده است. نباید اطلاعات داخلی بنگاهها. شرکتها یا اشخاصی را که در جریان انجام وظیفه یا به این مناسبت از آنها اطلاع یافتهاند. فاش کنند یا بهطور مخفیانه از آن به نفع خود یا اشخاص دیگر بهره بگیرند.
3 ممنوعیت اظهارنظر قبل از اتخاذ تصمیم
اعضاء شورای رقابت و هیات تجدیدنظر و نیز کارکنان مرکز ملی رقابت نباید قبل از اتخاذ تصمیم. درخصوص تخلفات بنگاهها. شرکتها یا اشخاص از مقررات این قانون به صورت کتبی یا شفاهی اظهارنظر کنند.
سیر تحول ماده 68 قانون اجرای سیاست های اصل 44