Loading...
ماده 35 آئین نامه اجرائی- قانون رسیدگی به تخلفات اداری
وظایف. اختیارات و مسولیتهای هر یک از نمایندگان موضوع ماده 34 این آیین نامه به شرح زیر است:
1 برگزاری جلسه های هماهنگی بین هیاتهای وزارتخانه یا سازمان متبوع در فاصله های زمانی مناسب.
2 بازرسی از چگونگی کار هیاتهای مربوط در تهران و شهرستانها و تهیه گزارش لازم برای وزیر یا بالاترین مقام دستگاه متبوع به ویژه در مواردی که گزارشی از کم کاری و غرض ورزی آنها دریافت می کنند و ارسال یک نسخه از آن به هیات عالی نظارت.
3 نظارت بر فعالیت هیاتها در تهران و شهرستانها و راهنمایی و هدایت و آموزش آنها به منظور اجرای هرچه صحیح تر قانون.
4 بررسی صلاحیت اعضای هیاتها و گروههای تحقیق و ارسال گزارش از موارد احتمالی عدم صلاحیت به وزیر یا بالاترین مقام دستگاه متبوع و نیز هیات عالی نظارت.
5 ارائه نقطه نظرها و پیشنهادهای هیاتها به مراجع ذیربط برای رفع اشکالها و بهبود فعالیت هیاتها.
6 تهیه گزارشهای ماهانه از کار هیاتهای مربوط و ارسال آنها به هیات عالی نظارت همراه با یک نسخه از کلیه آرای صادره شده به منظور:
الف جمع بندی و تهیه گزارشهای دوره ای لازم برای اطلاع مسولان ذیربط.
ب تجزیه و تحلیل کار هیاتها از نظر کیفی و کمی در خصوص آثار ناشی از اجرای صحیح و دقیق قانون در اصلاح بافت نیروی انسانی دستگاههای اجرایی.
ج بررسی آرای صادر شده و راهنمایی هیاتها در موارد لزوم.
7 انجام پیگیری لازم جهت رفع مشکلات و نیازهای مربوط به تامین نیروی انسانی و تدارکاتی هیاتها برای تسهیل در کار آنها.
8 بررسی و تجزیه و تحلیل نتیجه کار هیاتها در وزارتخانه یا سازمان متبوع در تهران و شهرستانها و آثار این فعالیتها در سالم سازی محیط اداره های تابع و ارسال آنها برای وزیر یا بالاترین مقام دستگاه متبوع و هیات عالی نظارت در فاصله های شش ماه و یک ساله.
9 دادن پیشنهاد به وزیر یا بالاترین مقام دستگاه متبوع جهت ایجاد شعبه یا شعبه هایی از هیاتها در مراکز یا استانها یا تعطیل کار بعضی از شعبه ها با توجه به حجم نیروی انسانی واحدهای مربوط به منظور پوشش مناسب در کلیه واحدهای تابع و وابسته.
10 حضور مستقیم در جلسه های نماینده موضوع ماده 34 این آیین نامه. جهت اطلاع از آخرین نقطه نظرها و تامین هماهنگی هرچه بیشتر در کار هیاتهای مربوط.
11 ارتباط با دیوان عدالت اداری و تمرکز این تماسها در مرکز. به منظور ایجاد هماهنگی لازم با دیوان مزبور.
تبصره برای انجام وظایف یاد شده در این ماده. دفتری با عنوان "دفتر هماهنگی هیاتها" در هر یک از دستگاههای مندرج در تبصره 1 ماده 2 آیین نامه زیر نظر نماینده موضوع ماده 34 این آیین نامه ایجاد می شود.
سیر تحول ماده 35 آئین نامه اجرائی- قانون رسیدگی به تخلفات اداری