Loading...
ماده 8 آئین نامه اجرائی- قانون رسیدگی به تخلفات اداری
رسیدگی به تخلفات قبلی کارمندان مامور مشروط بر اینکه بیش از یک سال از ماموریت آنها نگذشته باشد توسط هیاتهای بدوی و تجدید نظر دستگاه متبوع کارمند صورت می گیرد و دستگاه محل ماموریت مکلف به اجرای آن است. در صورتی که دستگاه محل ماموریت از اجرای رای امتناع ورزد یا امکان اجرای رای با توجه به شرایط خاص دستگاه یادشده موجود نباشد. دستگاه متبوع مستخدم می تواند راسا نسبت به لغو حکم ماموریت اقدام کند و رای صادر شده را به اجراء درآورد.
تبصره 1 رسیدگی به تخلفاتی که در محل ماموریت واقع شده بر عهده هیاتهای محل ماموریت می باشد. ولی در صورتی که رای صادره با اشکال اجرایی در دستگاه محل ماموریت کارمند مواجه شود (مانند اخراج) نظر هیات عالی نظارت در خصوص اجرا یا عدم اجرای آن برای هر دو دستگاه لازم الاتباع است.
تبصره 2 هیاتهای بدوی و تجدید نظر در صورت لزوم از هیاتهای وزارتخانه یا سازمان متبوع کارمند برای تکمیل مدارک و تحقیقات لازم کمک می گیرند. وزارتخانه یا سازمان متبوع کارمند نیز مکلف است در صورت اطلاع از تخلف قبلی کارمند و لزوم تعقیب وی. مدارک اتهام و نتیجه بررسی های خود را به وزارتخانه یا سازمان محل ماموریت اعلام کند.
تبصره 3 رسیدگی به تخلفات کارمندان دولت. مامور در شرکتهای تعاونی دستگاههای اجرایی یا دستگاههایی که مشمول قانون نیستند بر عهده هیاتهای بدوی و تجدید نظر دستگاه متبوع آنان می باشد.
سیر تحول ماده 8 آئین نامه اجرائی- قانون رسیدگی به تخلفات اداری