Loading...
ماده 86 قانون محاسبات عمومی کشور
در اجرای ماده 83 این قانون در صورتیکه مبلغ معامله بیش از 20 میلیون ریال باشد انجام معامله پس از تصویب هیات سه نفری موضوع ماده 84 این قانون حسب مورد با تایید مقامات زیر مجاز خواهد بود :
الف - در مورد واحدهای مرکزی وزارتخانه ها و موسسات دولتی و شرکتهای دولتی . وزیر مربوطه .
ب - در مورد دستگاههای اجرائی محلی تابع نظام بودجه استانی و سایر واحدهای تابعه وزارتخانه ها و موسسات دولتی در خارج از مرکز و همچنین در مورد موسسات دولتی مستقر در خارج از مرکز . استاندار استان مربوط .
ج - در مورد معاملات مربوط به نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران . رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و در مورد معاملات مربوط به وزارت دفاع . وزیر دفاع .
د- در مورد معاملات مربوط به دادگستری جمهوری اسلامی ایران . صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیوان محاسبات کشور و سایر موسسات دولتی که بصورت مستقل اداره میشوند و تابع هیچ یک از وزارتخانه ها و موسسات دولتی نیستند به ترتیب شورای عالی قضائی . شورای سرپرستی رئیس دیوان محاسبات کشور و بالاترین مقام دستگاه اجرائی ذیربط .
ه - در مورد معاملات مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی در صورتی که بموجب مقررات مربوط زیر نظر شورا و یا ارگان مشابه اداره میشوند . شورا و یا رکن مربوط و در صورتی که فاقد شورا و یا ارگان مشابه میباشند . بالاترین مقام اجرائی موسسه یا نهاد مربوط
شماره تاریخ موضوع
6567/ت28619ه- 1382/02/28 تغییر نصابهای معاملات قانون محاسبات عمومی
سیر تحول ماده 86 قانون محاسبات عمومی کشور